Jälgi mind sotsiaalmeedias

     

Toeta positiivset poliitikat

  • Kas tuleks kaaluda DEISLAMISEERIMIST?


    Euroopas käib sõda terroristidega, kes ahistavad meie tütreid, tapavad meie poegi, hävitavad meie vara, on muutnud meie tavapärase ja oodatava eluolu erakordselt ebaturvaliseks. Terroristid sunnivad meid kahtlema riigi suutlikkuses, muutma keelekasutust, riietamisvabadust ja -maneere, sunnivad ümber mõtestama meie kultuuri koosseisu kuuluvaid nähtusi, tunnistades neid õigeks või mitteõigeks. Ja see surve on pidev ning on küllaldaselt märke, et me hakkamegi muutuma.

    Tõsi, Euroopa Liidu seelikus rosimannus oma suhteliselt värskes kõnes saksa rahvale ja maailmale kinnitas, et ülaltoodu esinemist on küll märgata ja see solvab, kuid samas ta kinnitas, et need asjaolud ei muuda siiski tema poliitikat ja valikuid seoses nn põgenike poliitikas. Lahtiste uste migratsioonipoliitika jätkub. Merkel rõhutas, et me PEAME sellele suurele väljakutsele lihtsalt vastu seisma ja vastu pidama. Ta kinnitas, et Saksamaa jääb kindlaks oma põhimõtetele ja annab varjupaika neile, kes seda väärivad.

    Väärikad omakorda võtavad kirved ja pommid ning mõne aja pärast kõlab taas nende sõjakas „allahu akbar“. Parimal juhul ehitavad aga üles oma pesa kuskile Euroopa suurlinna slummi, kehtestavad seal šariaadiseadused ja marsivad halattide hõljudes mööda Londonit, Pariisi, Tallinna, sidudes enda külge üha uusi ja uusi kõhklejaid II või III põlvkonna allahhuakbaaridest.

  • Kontraettepanek Kaja Kallase ettepanekule.


    Tänane vasakliberaalne EPL kirjutab Kaja Kallase üleskutsest, et: "... peatame abielureferendumi ja keskendume ainult koroonale ...".

    Seega ta ütles - ärme SEDA teeme, teeme midagi MUUD.

    Üleskutse lähtub sellest, et järgmisel nädalal tuleb riigikogul tegeleda abielureferendumiga. Tähtajad ju kukil. Kaja Kallase arvates ajal, kui koroonaviirus on kontrolli alt väljas, on see küll viimane asi, millega peaks tegelema. Tegelikult on selge, et selle üleskutse ajendiks on asjaolu, et opositsioon (sotsialistid koos vasakliberaalse reformierakonnaga) plaanivad rünnata demokraatlikku otsustuskorda, eesti demokraatlikku ja parlamentaarset menetlussüsteemi ning obstruktsiooni kaudu jooksutada umbe parlamendi töö.

  • Putini sõnum: ma ei tagane, las sillad põlegu!


    Kuulasin nüüd siis ära diktaatori Putini kõne. Peetud seoses vallutussõjaga Ukrainalt anastatud territooriumite annekteerimise sooviga. Ilmselge sooviga, et tugevdada vene imperialismi ja impeeriumit ning seda va nn vene maailma (russki mir), kus venelaste duce on püüdmas juhtivat rolli.

    Mulje.

    Noh kõigepealt ta hilines ca 15 minutit. Nagu ikka.
    Olen alati imestanud, miks ta pidevalt hilineb. Pole oluline, kas ta kohtub mõne presidendi, peaministri või majesteetliku esindajaga. Ikka lompab ta kohtumisele märkimisväärse hilinemisega. Ainult üks kord on mulle teada, kui Putinile samaga lajatati ning selle julgustüki autoriks oli Türgi president Erdogan.

    Olen eeltooduga seoses mõtelnud, et kui naiste juures peetakse hilinemist loomulikuks, sest see "tava" on juba traditsiooniliselt seotud nende sooliselt kõrgema positsiooniga, meikimisega, sättimisega...
    Äkki läks diktaatorilgi silmade värvimise ja puuderdamisega rohkem aega kui eeldas? Või neelas rahusteid, kogus julgust ...?

PP PiltCast

ObjektiivTV

Objektiiv Podcast

  • Võimuparteid - need, kes Riigikogus nuppude juures istuvad, käituvad kahjuks tihti omakasupüüdlikult, mitte riigi või rahva huvides, rääkimata põhiseaduslike printsiipide kaitsest.
     
    Olgu siin näitena ära toodud nn kahetoolivaidlus, kus südametunnistusega poliitikud püüdsid väljuda olukorrast, et riigikogu liige
    ...
  • Esiteks ei ole piirileping sellise riigiga, kes ühtegi kokkulepet ja allkirja (ka enda oma) ei austa, mingit laadi tagatis ega tunnustus.
    See ei muudaks Venemaa suhtumist meisse ega kahandaks tema soovi impeeriumit laiendada Eesti alade kaudu.
     
    See ei parandaks ka suhteid kahe naaberriigi vahel.
    ...
  • Eesti riiklikud ja rahvuslikud huvid sisuliselt reetnud poliitikud jooksevad või nina verest välja, et kaitsta neid tehtud samme, millistel on juures reetmise hais ja kasutuse lehk.
    Need on tegevused, millega sooviti hirmsal moel sõlmida Venemaaga uus piirileping ja tühistada olemasolevaga - Tartu
    ...
Hetkel räägib Vikerraadio saates Kaarel Tarand, kes on ERJK liige juba 14 aastat. Nimetatud täheühend tähendab riigikomisjoni, kes kontrollib erakondade käitumise seaduslikkust, sealhulgal nende finantseerimise õiguspärasust.
 
Saate teemaks ERAKONNASEADUSE muutmise küsimus.
 
Olles ise samuti aastaid olnud selle komisjoni liige, olen kokku puutunud nii ERJK tööga, poliitikuna erakonna juhtimisega seotuna olen samuti nende küsimustega kokku puutunud nagu hiljem riigikogus põhiseaduskomisjoni esimehenagi. Oli ju põhiseaduskomisjon see profiilstruktuuri osa, milline meie riigis just nende küsimustega tegeles.
Saan juurde tuua ka asjaolu, et olen olnud mitme erakonna asutamisega tegev (EKRE, ERK), siis on kogemusi küllaga. Pannes juurde ka teadmised Eesti erakondade ajaloost, sealhulgas EW aegsest süsteemist, siis need kogemused/teadmised võimaldavad mul ilmselgelt teatud järeldusi teha.
 
Mul on oma sügav arvamus kehtiva erakonnaseaduse osas, kuid ei taha väga süvitsi minna, et lugejat vaevata. KUID on midagi, mis minu arvates on fundamentaalne ja selles plaanis on soovitusi mul erakonnaseaduse muutmiseks.
 
ESITEKS pole vaja piirata annetusi, struktueerides neid selle järgi, kas annetus tuleb eraisikult või jur.isikult. See on üleliigne ja põhjendamatu.
 
TEISEKS pole kindlasti vaja seaduslikku piirangut, et erakonna asutamiseks on vaja minimaalselt 500 inimest (varem oli see veel 1000). See on asjatu piirang, demokraatiat piirav ning inimeste poliitilise tegevuse ahistamist süvendav.
Piisaks sellest, kui erakondade (mis on MTÜ) suhtes kehtiks sama reegel kui teiste MTÜ-de suhtes - piisab KAHEST inimesest erakonna loomiseks. Vormistamine muidugi tuleb ka sellisel juhul teha korrektselt.
Ja inimesed tehku Eestis või 100 erakonda. Püünele tõuseb ikka see, kes on elujõuline ning suudab üleriigiliselt tegevust organiseerida.
 
KOLMANDAKS, mis on pisut ehk dilemmat tekitav, pole vaja riiklikku rahastamist. Erakonnad pidagu ennast ise ülal liikmemaksude ja annetuste najal. Siinjuures ja koosmõjus eelmise märkega liikmete arvu osas, tõuseks elujõusse loogika, et erakond ei pea üleval pidama "surnud hingede" massi. Kui liikmemaksu ei maksa, pole vaja olla ka selle MTÜ e. partei liige.
 
Erakondade tegevus tuginegu seadusele, headele tavadele, sündsusele ja kultuurikombestikule, kus vaidlused lahendab kohus. Riiklik ERJK kui nähtus tuleks ilmselt aga sellisel juhul üldse likvideerida.
 
Niisamuti puuduks sellisel juhul vajadus hämarate nn valimisliitude järele, sest poliitiliselt ühtset mõtet, kasvõi kohalikul tasandil, saab teostada spetsiaalse poliitilise ühenduse - erakonna kaudu. Tulemus sõltuks aga inimestest, olgu neid siis erakonnas kaks või kaks tuhat.

Paul Puustusmaa

Ilmus FB-s 09.04.2025:

powered by social2s

:: NÜÜD ja ENNE ::
Reval läbi aegade...
KLIKI