Jälgi mind sotsiaalmeedias

     

Toeta positiivset poliitikat

  • Kas tuleks kaaluda DEISLAMISEERIMIST?


    Euroopas käib sõda terroristidega, kes ahistavad meie tütreid, tapavad meie poegi, hävitavad meie vara, on muutnud meie tavapärase ja oodatava eluolu erakordselt ebaturvaliseks. Terroristid sunnivad meid kahtlema riigi suutlikkuses, muutma keelekasutust, riietamisvabadust ja -maneere, sunnivad ümber mõtestama meie kultuuri koosseisu kuuluvaid nähtusi, tunnistades neid õigeks või mitteõigeks. Ja see surve on pidev ning on küllaldaselt märke, et me hakkamegi muutuma.

    Tõsi, Euroopa Liidu seelikus rosimannus oma suhteliselt värskes kõnes saksa rahvale ja maailmale kinnitas, et ülaltoodu esinemist on küll märgata ja see solvab, kuid samas ta kinnitas, et need asjaolud ei muuda siiski tema poliitikat ja valikuid seoses nn põgenike poliitikas. Lahtiste uste migratsioonipoliitika jätkub. Merkel rõhutas, et me PEAME sellele suurele väljakutsele lihtsalt vastu seisma ja vastu pidama. Ta kinnitas, et Saksamaa jääb kindlaks oma põhimõtetele ja annab varjupaika neile, kes seda väärivad.

    Väärikad omakorda võtavad kirved ja pommid ning mõne aja pärast kõlab taas nende sõjakas „allahu akbar“. Parimal juhul ehitavad aga üles oma pesa kuskile Euroopa suurlinna slummi, kehtestavad seal šariaadiseadused ja marsivad halattide hõljudes mööda Londonit, Pariisi, Tallinna, sidudes enda külge üha uusi ja uusi kõhklejaid II või III põlvkonna allahhuakbaaridest.

  • Kontraettepanek Kaja Kallase ettepanekule.


    Tänane vasakliberaalne EPL kirjutab Kaja Kallase üleskutsest, et: "... peatame abielureferendumi ja keskendume ainult koroonale ...".

    Seega ta ütles - ärme SEDA teeme, teeme midagi MUUD.

    Üleskutse lähtub sellest, et järgmisel nädalal tuleb riigikogul tegeleda abielureferendumiga. Tähtajad ju kukil. Kaja Kallase arvates ajal, kui koroonaviirus on kontrolli alt väljas, on see küll viimane asi, millega peaks tegelema. Tegelikult on selge, et selle üleskutse ajendiks on asjaolu, et opositsioon (sotsialistid koos vasakliberaalse reformierakonnaga) plaanivad rünnata demokraatlikku otsustuskorda, eesti demokraatlikku ja parlamentaarset menetlussüsteemi ning obstruktsiooni kaudu jooksutada umbe parlamendi töö.

  • Putini sõnum: ma ei tagane, las sillad põlegu!


    Kuulasin nüüd siis ära diktaatori Putini kõne. Peetud seoses vallutussõjaga Ukrainalt anastatud territooriumite annekteerimise sooviga. Ilmselge sooviga, et tugevdada vene imperialismi ja impeeriumit ning seda va nn vene maailma (russki mir), kus venelaste duce on püüdmas juhtivat rolli.

    Mulje.

    Noh kõigepealt ta hilines ca 15 minutit. Nagu ikka.
    Olen alati imestanud, miks ta pidevalt hilineb. Pole oluline, kas ta kohtub mõne presidendi, peaministri või majesteetliku esindajaga. Ikka lompab ta kohtumisele märkimisväärse hilinemisega. Ainult üks kord on mulle teada, kui Putinile samaga lajatati ning selle julgustüki autoriks oli Türgi president Erdogan.

    Olen eeltooduga seoses mõtelnud, et kui naiste juures peetakse hilinemist loomulikuks, sest see "tava" on juba traditsiooniliselt seotud nende sooliselt kõrgema positsiooniga, meikimisega, sättimisega...
    Äkki läks diktaatorilgi silmade värvimise ja puuderdamisega rohkem aega kui eeldas? Või neelas rahusteid, kogus julgust ...?

PP PiltCast

ObjektiivTV

Objektiiv Podcast

  • Esiteks ei ole piirileping sellise riigiga, kes ühtegi kokkulepet ja allkirja (ka enda oma) ei austa, mingit laadi tagatis ega tunnustus.
    See ei muudaks Venemaa suhtumist meisse ega kahandaks tema soovi impeeriumit laiendada Eesti alade kaudu.
     
    See ei parandaks ka suhteid kahe naaberriigi vahel.
    ...
  • Eesti riiklikud ja rahvuslikud huvid sisuliselt reetnud poliitikud jooksevad või nina verest välja, et kaitsta neid tehtud samme, millistel on juures reetmise hais ja kasutuse lehk.
    Need on tegevused, millega sooviti hirmsal moel sõlmida Venemaaga uus piirileping ja tühistada olemasolevaga - Tartu
    ...
Võimuparteid - need, kes Riigikogus nuppude juures istuvad, käituvad kahjuks tihti omakasupüüdlikult, mitte riigi või rahva huvides, rääkimata põhiseaduslike printsiipide kaitsest.
 
Olgu siin näitena ära toodud nn kahetoolivaidlus, kus südametunnistusega poliitikud püüdsid väljuda olukorrast, et riigikogu liige istuks paralleelselt ka KOV istungil. Lähtuvalt kohaliku omavalitsuse põhiseaduslikust autonoomiast eeldati, et õige ja õiglane oleks, kui KOV ajab oma poliitikat ja riik Toompea olümposel ajab oma asja. Paraku tahtsid väga paljud poliitikud istuda ikkagi kahel toolil, mistõttu see vaidlus suruti poliitiliselt maha ja kohtu abil kehtestati võimalus kahel toolil - Riigikogu ja omavalitsue toolil istuda.
Kõige kurikuulsam näide on muidugi PS § 48, mille järgi on Eesti riigis keelatud erakonnad, kes on karistatud kriminaalses korras. Kuivõrd põhiseadus on printsiipide kogum ega ole rakendatav menetluskoodeksina, siis kõik põhiseadusest tulevad käsud/keelud tuleb tagada protsessiõigusnormidega, et neid oleks võimalik rakendada õigusmenetluses. Seetõttu oli nimetatud põhiseaduse käsk vormistatud karistusseadustikku võimalusena, et kuriteo sooritanud erakonda sai kohtu korras likvideerida.
Aga nagu eelmise näite puhul, nii ka siin juhtus see, et võimuerakonnad (parlamendierakonnad), kes ei hoolinud põhiseadusest vaid ainult isiklikest huvidest, nägid selles kõiges ohtu, et nende suhteski võidakse algatada kriminaalmenetlus ja kui siis kohus otsutab erakonna süüdi mõista, tuleks laiali minna. Meenutame nüüd siis toonaseid korruptsiooniskandaale, olgu või ämmakapi rahadega (nn Silvergate skandaal 2012). Sellel ajal olid ohud damoklese mõõgana nii Isamaa, Reformierakonna kui eelkõige ka Keskerakonna kohal. Karistatud kriminaalses korras (karistuseadustiku alusel) aga polnud veel ühtegi parteid.
 
Ja nii siis, juhindudes isiklikest huvidest/hirmudest, unustades põhiseaduslikud printsiibid, alustasid Reformierakonna-Isamaa valitsus (nn Andrus Ansipi III valitsus) ja jätkuvalt Reformierakonna ja sotsialistide valitsus (nn Taavi Rõivase I valitsus, võimuaastad kokku 2011-2015) teiste parlamendierakondade nõusolekul ja toetusel karistusseadustiku reformi, millega viidi seadusest välja parteide likvideerimise võimalus kuriteo sooritamise eest.
 
Peale reformi läbimist jäi küll põhiseadusse kuriteo sooritanud parteide eksistentsi keeld, kuid tühja tähendusena, sest protsessiõiguslikud normid selle keelu ellviimiseks olid karistusseadustikus kehtetuks tunnistatud.
 
Peale nimetatud sündmustr läks Reformierakonna karikas mööda ja kuriteos teda süüdi ei tunnistatud, kuid see eest Keskerakonda on peale nimetatud reformi juba kolm korda kuriteo sooritamises süüdi tunnistatud. Kuid ikka teostab see erakond võimu nii kohalikul kui riigi tasandil, sest põhiseaduslikku keeldu pole tänu Reformierakonna-Isamaa-sotsialistide ühistegevusele enam võimalik rakendada.
Sisuliselt oli tegemist põhiseaduse varjatud muutmisega, mida on aset leidnud kahjuks veel korduvalt.
 
Ise ma riigikogu liikmena püüdsin 2021. aastal ennistada olukorda ja taastada karistusseadustikus varasemalt "kustutatud" normid (link sellele sündmusele on kommentaariumis), kuid võimukoalitsioon seda loomulikult läbi ei lasknud.
 
Nüüd siis uus skandaal samal lainepikkusel.
Nimelt on meil pikk tava, et KOV valimistel osalevad kohalikud inimesed. See on selgelt põhjendatud just ülaltoodud KOV autonoomia printsiibist lähtuvalt ning sellest, et KOV tegutseb eelkõige kohalikes huvides ning kes siis paremini teab kohalikke olusid kui just kohalik poliitik.
See mõte on sisse raiutud ka KOV valimisi käsitlevatesse aktidesse tänasel päeval kehtivana.
 
Kuid üha enam hakkas kohtuvaidlusi üles kerkima pettuste teemal, kus KOV valimistel osalenu deklareerides küll elukohta vastavas omavalitsuses, siiski elas mujal. Alati oli see vaidlus faktipõhine, uuriti ja otsustati. Tulemuseks võis olla see, et valitud poliitik jäi oma mandaadist ilma.
 
Käesolevad (KOV valimised 2025) rebisid selle haava uuesti poliitikute jaoks lahti ning parlamendipoliitikud hakkavad taas tegelema sellega, et oma personaalhuvides (mitte riigi või KOV huvides) muuta seadust selliselt, et poleks enam kellegi asi uurida, kus KOV valimiste kandidaat elab. Peamine, et tahab volinikuks saada. Setu mees Tallinnas, Narva tädi Värskas, Hiiumaa noor Põlvas jne...
 
Kõik eeltoodu lõhnab äärmiselt halvasti ega ole kasulik kellelegi peale professionaalsete poliitikute, kellel on tõesti üsna savi sellest, millise volikogu laua taga nuppe vajutada.

Paul Puustusmaa

Artikkel ilmus esmalt FB-s 29.09.2025


powered by social2s

:: NÜÜD ja ENNE ::
Reval läbi aegade...
KLIKI