Jälgi mind sotsiaalmeedias

     

Toeta positiivset poliitikat

  • Kas tuleks kaaluda DEISLAMISEERIMIST?


    Euroopas käib sõda terroristidega, kes ahistavad meie tütreid, tapavad meie poegi, hävitavad meie vara, on muutnud meie tavapärase ja oodatava eluolu erakordselt ebaturvaliseks. Terroristid sunnivad meid kahtlema riigi suutlikkuses, muutma keelekasutust, riietamisvabadust ja -maneere, sunnivad ümber mõtestama meie kultuuri koosseisu kuuluvaid nähtusi, tunnistades neid õigeks või mitteõigeks. Ja see surve on pidev ning on küllaldaselt märke, et me hakkamegi muutuma.

    Tõsi, Euroopa Liidu seelikus rosimannus oma suhteliselt värskes kõnes saksa rahvale ja maailmale kinnitas, et ülaltoodu esinemist on küll märgata ja see solvab, kuid samas ta kinnitas, et need asjaolud ei muuda siiski tema poliitikat ja valikuid seoses nn põgenike poliitikas. Lahtiste uste migratsioonipoliitika jätkub. Merkel rõhutas, et me PEAME sellele suurele väljakutsele lihtsalt vastu seisma ja vastu pidama. Ta kinnitas, et Saksamaa jääb kindlaks oma põhimõtetele ja annab varjupaika neile, kes seda väärivad.

    Väärikad omakorda võtavad kirved ja pommid ning mõne aja pärast kõlab taas nende sõjakas „allahu akbar“. Parimal juhul ehitavad aga üles oma pesa kuskile Euroopa suurlinna slummi, kehtestavad seal šariaadiseadused ja marsivad halattide hõljudes mööda Londonit, Pariisi, Tallinna, sidudes enda külge üha uusi ja uusi kõhklejaid II või III põlvkonna allahhuakbaaridest.

  • Kontraettepanek Kaja Kallase ettepanekule.


    Tänane vasakliberaalne EPL kirjutab Kaja Kallase üleskutsest, et: "... peatame abielureferendumi ja keskendume ainult koroonale ...".

    Seega ta ütles - ärme SEDA teeme, teeme midagi MUUD.

    Üleskutse lähtub sellest, et järgmisel nädalal tuleb riigikogul tegeleda abielureferendumiga. Tähtajad ju kukil. Kaja Kallase arvates ajal, kui koroonaviirus on kontrolli alt väljas, on see küll viimane asi, millega peaks tegelema. Tegelikult on selge, et selle üleskutse ajendiks on asjaolu, et opositsioon (sotsialistid koos vasakliberaalse reformierakonnaga) plaanivad rünnata demokraatlikku otsustuskorda, eesti demokraatlikku ja parlamentaarset menetlussüsteemi ning obstruktsiooni kaudu jooksutada umbe parlamendi töö.

  • Putini sõnum: ma ei tagane, las sillad põlegu!


    Kuulasin nüüd siis ära diktaatori Putini kõne. Peetud seoses vallutussõjaga Ukrainalt anastatud territooriumite annekteerimise sooviga. Ilmselge sooviga, et tugevdada vene imperialismi ja impeeriumit ning seda va nn vene maailma (russki mir), kus venelaste duce on püüdmas juhtivat rolli.

    Mulje.

    Noh kõigepealt ta hilines ca 15 minutit. Nagu ikka.
    Olen alati imestanud, miks ta pidevalt hilineb. Pole oluline, kas ta kohtub mõne presidendi, peaministri või majesteetliku esindajaga. Ikka lompab ta kohtumisele märkimisväärse hilinemisega. Ainult üks kord on mulle teada, kui Putinile samaga lajatati ning selle julgustüki autoriks oli Türgi president Erdogan.

    Olen eeltooduga seoses mõtelnud, et kui naiste juures peetakse hilinemist loomulikuks, sest see "tava" on juba traditsiooniliselt seotud nende sooliselt kõrgema positsiooniga, meikimisega, sättimisega...
    Äkki läks diktaatorilgi silmade värvimise ja puuderdamisega rohkem aega kui eeldas? Või neelas rahusteid, kogus julgust ...?

PP PiltCast

ObjektiivTV

Objektiiv Podcast

  • Võimuparteid - need, kes Riigikogus nuppude juures istuvad, käituvad kahjuks tihti omakasupüüdlikult, mitte riigi või rahva huvides, rääkimata põhiseaduslike printsiipide kaitsest.
     
    Olgu siin näitena ära toodud nn kahetoolivaidlus, kus südametunnistusega poliitikud püüdsid väljuda olukorrast, et riigikogu liige
    ...
  • Esiteks ei ole piirileping sellise riigiga, kes ühtegi kokkulepet ja allkirja (ka enda oma) ei austa, mingit laadi tagatis ega tunnustus.
    See ei muudaks Venemaa suhtumist meisse ega kahandaks tema soovi impeeriumit laiendada Eesti alade kaudu.
     
    See ei parandaks ka suhteid kahe naaberriigi vahel.
    ...
  • Eesti riiklikud ja rahvuslikud huvid sisuliselt reetnud poliitikud jooksevad või nina verest välja, et kaitsta neid tehtud samme, millistel on juures reetmise hais ja kasutuse lehk.
    Need on tegevused, millega sooviti hirmsal moel sõlmida Venemaaga uus piirileping ja tühistada olemasolevaga - Tartu
    ...

Eesti meedia on täis möllu teemal, et KOV (kohaliku omavalitsuse seadusest) tahetakse kustutada üks paragrahv.

Oponendid ütlevad, et nii tekib vastuolu põhiseadusega?
Vastuolu aga seisnevat selles, et Põhiseadus annab teatud suunise, mille alusel on see suunis seadusse kirjutatud ja nüüd tahetakse see õigus ära võtta. Jutt siis kolmandate riikide kodanike õigusest hääletada meie riigis. See puudutab ka nende alaealisi lapsi, kes võivad hääletada. Ühtlasi puudutab see ka Eesti presidendi valimisi, kus võõramaalased (ja nende alaealised lapsed) esindusdemokraatliku printsiibi tõttu osalevad.

Äärmusliberaalid on laskunud isegi sellisesse valeväitesse, et justkui olemasolevat e. kord juba antud õigust ära võtta justkui ei tohiks üldse.
See on muidugi vale, sest meie õiguskord on täis näiteid, kus inimestelt teatud olemasolevaid õigusi ära võetakse. Tuletagem siinjuures meelde kasvõi COVID-epideemia ajal inimestele seatud keelde või näiteks selline pisike asi, et täiskasvanud inimesed (nii rahvusvahelise õiguse kui kehtivast põhiseadusest tulenevalt 18 aastane inimene) jäeti ilma alkoholi ostmise õigusest. Toodud näited pole loomulikult ammendavad.

Enamgi veel. Tegelikkus viitab sellele, et selle nn "kord antud õiguse äravõtmise lubamatusele" tuginevad liberaalid peamiselt siis, kui nad soovivad sellega kaitsta oma ideoloogilisi väärtusi. Kui vaja oleks aga rünnata näiteks konservatiivseid väärtusi, siis on see jutt unustatud.

Tagasi algse teema juurde.
Ühesõnaga soovitakse tehniliselt kehtivast seadusest vaid üks paragrahv ära ja vastased selgitavad, et see tegevus olla seejärel kohe vastuolus põhiseadusega.

Teisisõnu - kui seadus koos "äravõetava" paragrahviga oli kooskõlas põhiseadusega, siis paragrahvi kaotamine alamast seadusest muudaks olukorra põhiseaduse vastaseks? Ikka sellepärast, et põhiseaduses on midagi öeldud, kuid õigust rakendavas aktis e. seaduses siis seda enam öeldud ei ole.

AGA selline ongi meie õiguspraktika ja seda teed on varemgi tehtud. Täpselt analoogselt ja ja pole häda midagi. Mitte, et see mulle meeldiks, kuid lihtsalt selline on meie õigusliku kodifitseerimise praktika. Reaalselt.

Toon siin ühe elulise näite.

Põhiseaduse § 48 sätestab ilma delegatsioonita alamalseisvale seadusele, et [„Keelatud on … erakonnad, kelle … tegevus on … vastuolus kriminaalvastutust sätestava seadusega…“]. Lause lõpeb punktiga.
See tähendab, et kuriteos süüdi mõistetud erakond ei tohi Eestis eksisteerida - osaleda valimistel, faktiliselt tegutseda, olla riigikogus, valitsuses jne.

Kui keelatud siis keelatud, kuid eksisteeriv ja kuriteos süüdi mõistetud erakond tuleb siiski likvideerida õigusliku menetluse kaudu, milleks OLID karistusseadustikus (KARS) ette nähtud vastavad paragrahvid, mille alusel sai partei süüdimõistmise korral sundlikvideerida.

Teisisõnu ülaltoodud olukord valitses riigis kuni 01.01.2015. Reformierakonna poolt juhitav nn Taavi Rõivase II valitsus (26. märts 2014 - 9. aprill 2015) otsustas aga läbi viia KARSI (karistusseadusliku) laiaulatusliku reformi, millega viidi nimetatud seadustikust välja kõik alused ühingute sundlõpetamise kohta kuriteo sooritamise korral.

Seega põhiseaduses on see keeld endiselt alles. KUID alamaktis e. seaduses sundlikvideerimist kriminaalse teo põhjusel enam pole. See kustutati reformierakonna valitsemise ajal.

Praktiline tulemus on see, et täna on meil riigikogus, omavalitsuse ja ka äsja valitsusvastutust kandnud erakond, kes on kriminaalasjas süüdi mõistetud korduvalt, olles uue kriminaalteo kahtlustusega ka täna uurimise all.

Käesoleva kirjutise kontekstis pole viimane asjaolu muidugi oluline.
Oluline on see, et põhiseaduslik suunis, mis realiseeriti konkreetse alama seaduse abil (karistusseadustik) on viidud olukorda, kus põhiseaduses suunis eksisteerib, kuid realiseerimine on võimatu, sest seaduses seda sammu ettenähtud enam pole.

Eeltoodust hoolimata pole valitsejad väitnud, et nüüd on karistusseadustik põhiseadusega vastuolus või et sellise normi seadusest kustutamine oleks põhiseadusega vastuolus või Reformierakonna valitsemise ajal tekitatud olukord tuleks ennistada.
Tõsi on siiski see, et EKRE püüdis olukorda ennistada, kuid valitsejad hääletasid EKRE ettepaneku riigikogus maha (SIIN)

Viidatud näide on õiguspraktilises tähenduses analoogne KOV valimiste seadusega plaanitav olukord.
Ehk alamast seadusest kustutatakse säte, mida võib põhiseadusest justkui välja lugeda.

Pelgalt eeltoodule tuginedes ei ole põhjust kahelda plaanitava toimingu õiguspärasuses ning võib kindlalt väita, et mingit vastuolu põhiseadusega ei teki.

Ja loomulikult pole see ainuke põhjus seaduse muutmiseks

Paul Puustusmaa
Riigikogu liige

Kliki täiendavalt FB

powered by social2s

:: NÜÜD ja ENNE ::
Reval läbi aegade...
KLIKI